لوله درز مستقیم تست آب

لوله تست آب از جمله پر کاربردترین و رایج ترین لوله ها در صنایع به شمار می رود. این نوع لوله های درزدار با PH خنثی به منظور انتقال مایعات و آب تولید و به بازار عرضه می شود.

لوله تست آب

یکی از پرکاربردترین انواع لوله‌ها در صنایع مختلف، لوله‌های تست آب هستند. این نوع لوله‌ها ضخیم هستند و در ضخامت‌ها مختلفی (شروع از ضخامت ۲ میلی‌متری) در بازار موجود هستند. هرچقدر که ضخامت لوله بالاتر باشد، امکان تحمل فشارهای بالاتر برای لوله فراهم می‌گردد و در نتیجه دوام لوله بالاتر رفته و طول عمر بیش‌تری خواهد داشت. کاربرد این لوله‌ها مانند اکثر لوله‌های دیگر در انتقال سیالات مثل آب و … می‌باشد.

قدمت این نوع لوله بسیار طولانی است و استفاده از آن به زمان‌های قدیم باز می‌گردد. انتقال آب از منبع آب (چشمه، چاه یا …) به محل مصرف (منزل، زمین کشاورزی یا …) یکی از دغدغه‌های بشر بوده است. در ابتدا، آب به صورت دستی از این منابع برداشته و به محل مصرف برده می‌شد. کم کم در کشورهایی مثل ایران، هندوستان، چین، روم، یونان و … که حمام‌های عمومی توسعه پیدا کردند، نیاز بیش‌تری به آب لوله کشی دیده می‌شد. در آن زمان، از لوله‌های سربی جهت لوله کشی حمام استفاده می‌شد و همان‌طور که می‌دانید، سرب نوعی سم بوده و برای انسان ضرر داشته و سبب مسمومیت وی می‌شود. از سال ۱۸۰۰ به بعد، برای جلوگیری از بیماری‌های مختلف، و با توسعه شهر نشینی، سیستم‌های لوله کشی پیشرفت زیادی کرد. تا به امروز که تکنولوژی لوله تست آب، جدیدترین و پیشرفته‌ترین مدل برای لوله کشی آب می‌باشد.

انواع لوله برای آبرسانی از منبع به مصرف برای سیستم‌های آب رسانی از منبع به مصرف ، از انواع مختلفی از لوله‌ها استفاده می‌شود

به طور کلی لوله تست آب ، از نورد گرم ورق‌های سیاه تولید می‌شوند. حال باید بدانیم نورد گرم چیست؟ نورد یک مجموعه‌ای از عملیات است که برای رسیدن فلز به فرم دلخواه انجام می‌گیرد. در این عملیات، دو عدد غلطک بزرگ و خیلی سنگین داریم که فلز را در بین خود گرفته و با اعمال نیروی فشار بالا، آن را به مدل و فرم مورد نظر می‌رسانند. این‌که دمای فلز در این فرآیند گرم یا سرد باشد، نورد گرم و یا سرد انجام می‌گیرد. پس وقتی می‌گوییم لوله‌های تست آب از نورد گرم تولید شده‌اند، متوجه نوع عملیات و فرآیند می‌شوید. اما ورق سیاه چیست؟ زمانی که عملیات نورد گرم روی ورق فولادی انجام می‌گیرد، چون دمای زیادی به فلز می‌رسد، ظاهر ورق مات و سیاه رنگ می‌شود. به همین علت به ورقی که از نورد گرم فولاد حاصل شده است، ورق سیاه گفته می‌شود. همین ورق فولادی در فرآیند نورد سرد به «ورق روغنی» تبدیل می‌گردد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.