لوله اسپیرال چیست؟

مشخصات فنی لوله اسپیرال چیست؟

لوله اسپیرال نیز مانند سایر لوله‌ها دارای مشخصات فنی می‌باشد. معمولا این لوله‌ها از فولاد نورد گرم و از جنس گالوانیزه و یا گاهی آلومینیومی به شکل مارپیچ تولید می‌شوند. گاهی اوقات نیز جنس لوله بنا به کاربرد مورد نظر و خواسته مشتری می‌تواند از جنس فایبرگلاس، پلاستیک و یا کامپوزیت باشد.

علاوه بر اینکه جنس لوله اسپیرال می‌تواند متفاوت باشد، طول آن نیز بر اساس معیارهای کاربرد مورد نظر متنوع خواهد بود. به طور معمول و رایج طول این لوله ۲۰ فوت است. در ایران برای اینکه در حمل و نقل مشکلی نباشد، طول این لوله ۶ تا ۱۲ متر می‌باشد. از نظر سایز و قطر لوله، به طور کلی لوله اسپیرال در بازه ۸ تا ۱۲۰ اینچ تولید می‌شود.

احتمالا یکی از سوالاتی که ممکن است برایتان پیش بیاید این است که استاندارد لوله اسپیرال چیست؟ برای پاسخ به این سوال بایستی گفت که از استاندارد AWWA-C200 برای لوله‌های آب و همچنین استاندارد API-5I یا IPS-MPI190 و یا PLD III برای لوله‌های مورد استفاده در صنایع نفت و گاز استفاده می‌شود. این لوله‌ها در سایزها و ضخامت‌های متفاوت تولید می‌شوند. برای جلوگیری از خوردگی، سطح داخلی و خارجی این لوله‌ها را با مواد اپوکسی مایع و یا پلی‌اتیلن سه لایه پوشش می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.