لوله فولادی سیاه چیست؟

لوله فولادی سیاه چیست؟

لوله ای است که از فولادی ساخته می شود که گالوانیزه و روکش نشده است. نام این لوله از روکش فلزی و اکسید آهن که به رنگ تیره روی سطح آن قرار دارد، گرفته شده است. این ماده در برنامه هایی که به فولاد گالوانیزه احتیاج ندارند استفاده می شود.

یکی از شخصیت های فرانسوی به نام ویلیام ماردوک موفق به دستیابی در فرآیند مدرن جوشکاری لوله انجام داد. در سال ۱۸۱۵ او یک سیستم لامپ سوختن زغال سنگ را اختراع کرد و می خواست آن را در دسترس همه قرار دهد. با استفاده از بشکه از مشک های دور ریخته شده ، او یک لوله مداوم تشکیل داد که گاز ذغال سنگ را به لامپ ها منتقل می کند.

در سال ۱۸۲۴ جیمز راسل روش ساخت لوله های فلزی را که سریع و ارزان بود ، ثبت کرد. او به انتهای قطعات تخت آهنی به هم وصل شد تا یک لوله بسازد و سپس اتصالات را با حرارت جوش داد. در سال ۱۸۲۵ ، فرآیند جوش لب به لب ساخته شد كه اساس ساخت لوله های مدرن است.

روش وایت هاوس در سال ۱۹۱۱ توسط جان مون بهبود یافت. تکنیک وی به تولید کنندگان امکان ایجاد جریان مداوم از لوله را می دهد. او ماشین آلاتی ساخت که از تکنیک خود استفاده کرد و بسیاری از کارخانه های تولیدی آن را تصویب کردند. سپس نیاز به لوله های فلزی بدون درز ایجاد شد.

لوله بدون درز ابتدا با حفر سوراخ در وسط یک سیلندر شکل گرفت. با این حال ، حفر سوراخ با دقت لازم برای اطمینان از یکنواختی در ضخامت دیواره دشوار بود. پیشرفت در سال ۱۸۸۸ با ریختن شمش در اطراف هسته آجری ضد حریق باعث راندمان بیشتر شد. پس از خنک شدن ، آجر برداشته شد و یک سوراخ در وسط باقی مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.